Brand DNA

Find ud af, hvordan STIHL har gjort det nemmere for mennesker at arbejde i og med naturen i over 95 år.

Landskab af skov og bjerge

KORT PORTRÆT AF STIHL

STIHL Group udvikler, producerer og distribuerer elværktøjer til professionelt skovbrug og landbrug, landskabspleje, byggebranchen og private haveejere. Digitale løsninger og serviceydelser supplerer vores brede produktsortiment. STIHL-produkter sælges generelt gennem specialiserede serviceforhandlere – med 42 af vores egne salgs- og marketingselskaber, ca. 120 importører og over 55.000 forhandlere i over 160 lande. STIHL har også egne webshops, som vil blive udvidet internationalt i løbet af de næste par år. 

Fem skovarbejdere står glade sammen i en halvcirkel.

STIHL producerer i syv lande verden over: Tyskland, USA, Brasilien, Schweiz, Østrig, Kina og Filippinerne.

STIHL har siden 1971 været verdens bedst sælgende motorsavsmærke. Virksomheden blev grundlagt i 1926 og har hovedsæde i Waiblingen ved Stuttgart.

"At gøre det nemmere for mennesker at arbejde i og med naturen."

Andreas Stihl, virksomhedens grundlægger

Erstat gammel tekst

Pionerånd i mere end 95 år

Det begyndte i 1926: Andreas Stihl grundlagde virksomheden og udviklede sin første motorsav. Denne opfindelse revolutionerede skovarbejdet og gjorde STIHL til en global markeds- og teknologileder. Hemmeligheden bag succesen i dag? Udvikling af revolutionerende innovationer gang på gang med vores virksomhedsgrundlæggers pionerånd. For eksempel med batteriteknologi, digitale løsninger, robotteknologi og kunstig intelligens. Det brænder vi for og stræber efter hele tiden at udvikle os. Alt sammen for at gøre det nemmere for vores kunder at arbejde i og med naturen.

Test

Vores fælles værdier verden over

STIHL beskæftiger folk fra hele verden, og STIHL er hjemmevant på de globale markeder. Derfor er det vigtigt for os at have værdier, der forbinder os på tværs af landegrænser og bestemmer vores handlinger. Bæredygtig succes er belønningen for løbende udvikling og drift af virksomheder baseret på langsigtede principper og bindende retningslinjer. Som familievirksomhed er vi overbeviste om dette. Og denne ambition afspejles i vores virksomhedskultur og værdier. Ligesom virksomheden er vores værdier vokset og bliver genoplivet og udviklet dag for dag.

STIHL i tal

STIHLS SUCCES I TAL

STIHL-koncernen opnåede en rekordomsætning på 5,5 milliarder euro i 2022. Det svarer til en vækst på 8,6 procent i forhold til året før. Halvfems procent af omsætningen blev genereret uden for Tyskland. Tendensen mod batteridrevne elværktøjer fortsatte. STIHL-koncernen oplevede et let fald i benzinsegmentet. 

VÆKST VED EGEN KRAFT

Med en høj egenkapitalprocent på 60 procent er koncernens kapitalstruktur fortsat meget solid. Det betyder, at STIHL fortsat kan finansiere investeringer med egne likvide midler. Investeringerne har som tidligere år ligget væsentligt over afskrivningerne. Den positive forretningsudvikling førte til en vækst i arbejdsstyrken på 2,3 procent til 20.552 medarbejdere på verdensplan (ikrafttrædelsesdato: 31. december 2022). Du kan finde yderligere oplysninger om regnskabsåret 2023 i STIHLs årsrapport og i online-årsrapporten.

Kvinder i lederstillinger hos STIHL

KVINDER I LEDERSTILLINGER

Vi lever for lige muligheder og opfordrer aktivt kvinder til at forfølge en karriere hos STIHL. Kun ydeevne, færdigheder og potentiale er vigtige for os. Fire af de tolv bestyrelsesmedlemmer er kvinder, hvilket betyder, at andelen af kvinder i STIHL AG’s bestyrelse ligger over den krævede andel på 30 procent. Tre af de seks medlemmer af direktionen i STIHL AG er nu kvinder. På mødet den 29. juni 2022 fastsættes måltallet "mindst én kvinde" for den fremtidige udnævnelse af direktionen i STIHL AG.